لامپ ها دارای یک رشته به نام تنگستن هستند که نقطه ذوب ان۳۳۸۰ درجه میباشد
لامپ های به کار رفته در خودرو به دو دسته ی دو کانتکت و تک کانتکت تقسیم میشوند.
یکی از معیار های اصلی تعویض لامپ ، استفاده از لامپ هایی با توان مصرفی متناسب با باتری و دینام باشد
در هنگام تعویض لامپ سعی کنید به شیشه ی لامپ دست نزنید
در مواقعی ک هوا خوب است از مه شکن های استفاده نکنید
اگر یکی از لامپ های چراغ از کار افتاد سمت به دلیل افزایش میزان جرایان الکتریکی روی لامپ دیگری احتمالا باعث سوختن لامپ سمت دیگر نیز میشود ب همین دلیل بهتر است در هنگام تعویض لامپ بهتر است جفتشان را تعویض کنید
اگر درون چراغ ها بخار اب وجود دارشت حتمن لامپ را در اورده تا درون چراغ کاملا خشک شود
شل بودن سوکت لامپ نیز یکی از عوامل سوختن سریع لامپ هاست زیرا با لرزش سوکت روی پایه های چراغ باعث کم و زیاد شدن میزان جریان الکتریکی میشود و همین امر موجب سوختن لامپ میگردد
همچنین عوامل دیگری برای از کار افتادن لامپ وجود دارد مانند دسته راهنما،فیوز،سیم کشی،سوکت پشت لامپ